SHANGHAI MONSTER -

Vad händer härnäst?

Det är mycket som snurrar runt i mitt lilla huvud. Min sista månad i Shangers innebär mer än bara att packa och förbereda sig för att säga hejdå till de man lärt känna här. Jag pluggar inför HSK-testet, som visar sig vara ännu köttigare än väntat, samtidigt som jag försöker hänga med i skolan och plugga inför de vanliga tentorna, samtidigt som jag gör jobb för A la Carte Maps, samtidigt som jag förbereder mig inför Korea och internshipet på Adobe som väntar där i juli, samtidigt som jag inväntar min goda barndomsvän Carl-Johans ankomst och senare Erika som ska hälsa på de närmsta veckorna, och sen gäller det ju att flytta ut och fixa och dona med det. Det är så mycket som händer och ska hända!

En rolig nyhet är också att jag har fått plats på Ernst & Youngs Advisory Services Talent Training i Stockholm till hösten, så under sex veckor i september och oktober ska jag lära mig hur det är att jobba som managementkonsult! Till hösten börjar jag även mina inriktningar på Handels, Marketing och Management, och då blir det gamla radarparet Ciss och Yingis som kör igen :)


I have loads to do during my last month i SH, for example preparing for the HSK-test and for my internship at Adobe in Korea. This fall I'm also participating in Ernst & Young's Talent Training for Advisory Services, learning how to be a management consultant! / 六月份很忙,例如准备考汉语水平考试,也要准备在韩国Adobe公司实习。下学期要参加Ernst & Young人才培训,学习管理顾问工作是怎么样的。

Kommentarer
Postat av: lillebror ;D

konsult hihi

2011-06-03 @ 11:58:43
Postat av: Ullis

va va vaa vadå internship på adobe i korea?? berätta MER! fy faaan va coolt

2011-06-14 @ 14:35:39
Postat av: Cissi

ullis: aaaa!!! åker dit i juli och ska göra lite jobb på marknadsföringsavdelningen :) ska bli fett

2011-06-15 @ 12:38:44
URL: http://shanghaimonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode
RSS 2.0