SHANGHAI MONSTER -

In på slutspurten

Nyss hemkommen från en middag på en sushirestaurang som enbart serverade tonfisksashimi. Hur gott som helst! Inga bilder tyvärr men ni kan ju tänka er. Det blev diskussioner kring relationen mellan syd- och nord, kultursskillnader och koreaners upplevelse av svenska studentflak med champagnesprut (jag behövde förklara exakt VARFÖR vi har som tradition att dansa på en lastbil samtidigt som vi häller sprit på varandra...vilket ju är lite eehh...speciellt).

Insåg också att jag bara har lite mer än en vecka kvar i Seoul! Herregud! Sista helgen och sista jobbveckan närmar sig, och jag har massor att hinna med: ska ta en dagstur till Nordkoreanska gränsen, åka till en ö, fira min sista koreanskalektion med klasskompisarna, förbereda en kurs till externa konsulter om hur man utför branding av vårt varumärke på rätt sätt (och JAG är den som ska hålla presentationen också!) och sen blir det till att packa resväskan IGEN...


Just got home from a tuna sashimi dinner, yum! Also, realised that I've only got about a week left in Seoul and still have heaps to do: sightseeing, celebrate my last Korean class with my classmates, prep a branding presentation for our external consultants and then, pack my suitcase yet again... / 刚吃了金枪鱼晚餐,很好吃!而且,我刚想到我在首尔的期间马上结束了,只有一个星期就要回国了。最后一个星期还有很多事情要办:旅游,庆祝最后一次韩语课,准备一个品牌演示介绍,然后又要包旅行箱了。。。

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode
RSS 2.0