SHANGHAI MONSTER -

So, what brings you to Shanghai?




http://www.alacartemaps.com

Vad sysslar jag med i Shanghai egentligen? Den ena anledningen är att jag jobbar med denna produkt visad ovan, À la carte Maps, en reseguide/stadskarta/konstverk i ett. Då företaget i stort sett är stationerat i Shanghai så tog jag mitt pick och pack och flyttade hit.

Den andra anledningen är att jag ville fortsätta plugga kinesiska men tröttnat på Beijing, så nu ska jag läsa på mammas (och Truls, för den delen!) gamla skola - Shanghai International Studies University.



What am I doing in Shanghai? One reason is that I work with this product À la carte Maps, as shown above, a travel guide/city map/piece of art combined. Since most of the company is based in Shanghai I took the opportunity to move here. The other reason is that I wanted to continue my Chinese studies but grew tired of Beijing, hence my enrollement at Shanghai International Studies University. / 我来上海要做什么呢?一方面,我跟
À la carte Maps工作。因为公司大部分在上海我就搬到这儿。另一方面,我希望继续读汉语,但是北京比较无聊而我现在要上上海外语大学。

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode
RSS 2.0