SHANGHAI MONSTER -

Lunchmöte med chefen


Precis hemkommen från ett lunchmöte med min chef som varade i 9 timmar...

Min chef är en ascool schweiz-kinesisk ung tjej som flyttar runt i hela världen: Shanghai, Zürich, Miami...och ska de närmsta tre åren resa runt till bl a New York som professionell dansare, till Kambodja för att voluntärarbeta på ett barnhem, till Hongkong i affärer, till Bali för att surfa...behöver jag säga mer?

Hon lagade tortillas till oss i sin snygga lägenhet vid Zhongtan Road och sen tillbringade vi eftermiddagen med jasminté, kakor, pratade om nya projekt som jag ska hjälpa till med och vanligt hederligt tjejsnack. Efter det åkte vi till Franska kvarteren och gick på ett entreprenörsevent. Där lyssnade vi på en kille som ligger bakom tunnelbanesystemet i Shanghai och temat var franchise, västerländsk entreprenörskap i Kina och marknadsföring. Spännande! Kvällen avslutades med drink på The Apartment med chefen och en annan kollega.

Det är kul att jobba i Shanghai :)



Just had a lunch meeting with my boss for 9 hours...we talked about new projects I'm going to help her with and later went on an event for entrepreneurs. It's never boring working in Shanghai! / 刚从一个午餐会回来,用了9个小时的时间。。。我跟我公司老板谈了商务机会和新的项目。然后还参加了一个企业家晚会。在上海工作从来没有无聊的时候!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode
RSS 2.0