SHANGHAI MONSTER -

Monsoon



Hittills har det varit helt okej väder i Seoul men mina koreanska vänner sa att jag bara haft tur. Det är ju monsunsäsong och idag var jag med om samma slags spöregn som vi i Shanghai glatt brukade kalla för "dödsregnet", det finns inget sätt att hålla sig torr, inte ens med paraply och regnjacka. Jag accepterar faktum och går ut i sandaler, så får man en trevlig fotdusch på köpet.

Vad gör man när det dödsregnar? Man går till en innegalleria och shoppar. Jag åkte till COEX, ett gigantiskt varuhus nära där jag bor, och fördrev tiden med att titta på all mat som fanns i food courten :)


Monsoon season means heaps and heaps of rain. In Shanghai we cheerfully called it "death rain", there's no way you can keep yourself dry in that kind of downfall. / 雨季时总是下大雨。在上海我们愉快的叫它“死亡雨”,谁也不能保持干爽.

Kommentarer
Postat av: Min Li

I like this photo. The rain drops are so real.

2011-07-03 @ 10:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode
RSS 2.0