SHANGHAI MONSTER -

Friday night at Hongdae



I ett regningt Seoul mötte jag upp mina lokala Seouliter, Hyein och Dingbi, som var i samma klass som mig i SH. Vi käkade kyckling med glasnudlar, serverat på koreanskt vis med kimchi och plommonvin vid sidan om. Efteråt blev det varm choklad och cheesecake på ett kafé längs med huvudgatan i Hongdae-distriktet (till skillnad från affärsdistriktet Gangnam där jag bor och jobbar så är Hongdae fyllt med universitet och därmed proppat med kaféer, restauranger, barer och studenter).

Kom hem tidigt för nu jag ska skriva klart en text till en Photoshopkampanj vi ska lansera, samt plugga koreanska inför morgondagens 3-timmarslektion. Hej och hå. Ha en dunderbra fredagskväll!


Met up with Hyein and Dingbi, former classmates of mine from SH, for some Korean chicken and glass noodles in the Hongdae-district. / Hongdae地区见惠仁和定必,上外的老同学,吃了韩国鸡肉和粉丝。

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode
RSS 2.0